25 Şubat 2012 Cumartesi

9. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ II. DÖNEM I. KÜÇÜK SINAV SONUÇLARI // 25.02.12


TARSUS AMERİKAN KOLEJİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ 9. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ
II. DÖNEM I. KÜÇÜK SINAV SONUÇLARI // 25.02.12

(Sınav, 20 puan üzerinden değerlendirilmiştir)
9C
Oğuzhan Sert: 8
Ayhan Ateşok: 6
Emre Günaştı: 5
Serkan Doğan: 9
Mertcan Kırcelli: 10
Asena Özünlü: 10
Fulya Demirci: 9
Kaan Kuştemir: 8
Onat Ege Kutlutürk: 12
Berk Öcal: 12
Kutay Vuruşkan: 9
Tuğba öz: 16
Dilek Fidanoğlu: 10
Dilan Bideratan: 9
Sefa Karakaya: 5
Deniz Çolak: 17
Naz Çakar: 18

9B
İpek Erbeyli: 5
Berkcan Cingiz: 11
Büşra Dağıstan: 13
Orhan Tanrıver: 8
Ege Ünal: 6
Ecem Hıdıroğlu: 17
Ezgi Gül Adanır: 11
Akay Mengelli: 10
Doruk Aslancirit: 8
Kerem Küçükkurt. 9
Toykan Kulak: 5
Bade Turgut: 13
Fırat Alan: 13
Alemşah Güneyiz: 6
Pınar Seydim: 11
Birsu Karaaslan: 17
Pınar Katfar. 15
Okan Yolbulan: 10

NOT: Sınava giremeyen öğrenciler en kısa sürede, ilgili ders öğretmenlerine başvurmalıdır.




15 Şubat 2012 Çarşamba

Temiz Türkçe Proje Detayları


Temiz Türkçe Projesinin detaylarını içeren kağıtlar, bugün imza karşılığı -okula gelen- öğrencilere dağıtıldı. Gelmeyen ve/ya gelemeyen öğrenciler için, çevrimiçi şekli huzurlarınızda.


PROJE İÇİN TIKLA


*Proje için altı günlük bir süreniz var ve bugün sabah ikinci ders itibari ile bu süre başladı. Süre, gayet yeterli.

*Verilen çalışma şekillerinden birini seçiyorsunuz ve tüm etkinlikleri o şekle göre yapıyorsunuz. Gazete çalışması, kitapçık çalışması ya da poster/afiş çalışması yapabilirsiniz. Bu; röportaj, gazete ve dergilerdeki yanlışların tespiti gibi istenilen maddeleri yapmayacağınız anlamına kesinlikle gelmez.

*Röportaj için, bulunduğunuz bölgeyi dolaşın. Gözünüze çarpan "Chicken Döner, Yasemin Garden vb." mekanların tabelalarının, mönülerinin fotoğrafını çekin. Mekan sahibi ile görüşün. Kısaca görüşlerini alın. Mekan sahibi ile yaptığınız görüşmenin bir ya da birkaç fotoğrafını kesinlikle çekin ve çalışmanıza ekleyin. Konuşma tarihin, görüşme yerini not edin. Mekan sahibine, mekanı ile ilgili bir Türkçe isim önerisi sunun.

*Televizyon kanallarını kısa bir süre takip edin. Gözünüze çarpan hataları tespit edin. Programın, kesinlikle 15-21.02.12 tarihleri arasında yayınlanmış olması gerekmektedir. Bu konuda, size verilen kağıtta istenilen ölçütleri tamamlayın.

*Gazete ve dergilerin de yeni tarihli olması gerekmektedir. Televizyon takibinize benzer bir yöntem izleyin.

*Bir öğretmen ve bir öğrenci ile ayrı ayrı görüşün. İstenilen soruları sorun ve samimiyetinizi koruyun. Görüşme tarihi ve saatini not edin. Görüşmenizi belgeleyen bir fotoğraf çekin.

*Karikatür ya da resim çizin. İçten bir şekilde yapmanız gerekli; usta bir ressam olmanız değil.

*Çarpıcı söz üretin. Slogan diye tabir edilen bu sözleri, ayrı birer kağıda yazın. Yaratıcı olun. Yabancı kökenli sözcüklere, Türkçe ve kendi eseriniz olan karşılıklar verin. (Örneğin; Mobbing-Bezdiri)

*Ek çalışmalar için, klip benzeri videolar hazırlayın ya da ilan şeklinde yapışkanlı kağıtlar tasarlayın.






ÖNERİLER


Eğer, zamanı iyi kullanırsanız, kesinlikle kaliteli çalışmalar üretirsiniz.


Burada, sizin kaliteli bir şekilde gelişiminizi sağlamak için görevliyiz; basit çalışmalar verip, gönlünüzü hoş eylemek için değil. Çalışmalar, gereken ciddiyet ve kararlılık içinde hazırlanmalıdır. 


Proje, son güne bırakılmamalı ve sıradanlığa düşülmemelidir. Türkçe, ana dilimiz, korunmalıdır ve bunda hepimize pay düşmektedir. Lütfen, bilinçli olalım ve yabancılaşmadan kaçınalım. Dilimizi doğru, düzgün ve akıcı bir şekilde kullanalım.


Abuk subuk, oradan buradan devşirilmiş yama sözcüklere itibar etmeyin. Okuyun ve dilinizi zenginleştirin.




Projenizde başarılar dilerim. 


Daimi yareniniz...






ÖNDER ŞİT

“TAC Temiz Türkçe” Proje Çalışması (15.02.12-21.02.12)



Tarsus Amerikan Koleji
2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı - Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Hazırlık Sınıfları - Şubat Ayı “Edebiyat Günleri” Etkinlikleri Kapsamında 
“TAC Temiz Türkçe” Proje Çalışması


İçerik: 1) Afiş/Poster Çalışması,  2) Gazete Çalışması, 3) Kitapçık/Foto Haber Çalışması + İlan Çalışması + Video/Drama Çalışması
Amaç: Öğrencinin, ana dil bilincini kazanmasını sağlamak. Çeşitli alanlardaki yetkinliklerini geliştirmek.
Kazanım: Öğrenci, farklı öğrenme kanalları ile bilgiyi edinir, özümser, uygular ve pekiştirir. Öğrenci, ana dili hakkında farkındalık sahibi olur. Öğrenci, araştırmacı ve sorgulayıcı yönünü kuvvetlendirir. Öğrenci, ana dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
Puanlama: Çalışma kırk (40) puan değerindedir.
Ek Çalışma: Her bir ek çalışma için öğrenci beş (5) puan alacaktır.
Süre: Çalışma 15.02.2012-21.02.2012 tarihleri arasında hazırlanmalıdır. Bireysel çalışılacaktır.
Notlandırma: 21.02.2012 / Salı, saat 12.45’e dek, çalışma elden Türkçe öğretmenine imza karşılığı verilmelidir. İmza karşılığı verilmeyen çalışmalar, geçersiz sayılacaktır. Çalışmanın 22.02.2012 / Çarşamba 12.45’e dek getirilmesi durumunda ise çalışma otuz (30) puan üzerinden değerlendirilecektir. Bu tarihten sonra getirilen çalışmalar, kesinlikle kabul edilmeyecek ve öğrenciye bu çalışmadan sıfır (0) puan  verilecektir. (Herhangi bir mazeret olması durumunda, mazeret kesinlikle belgelendirilmelidir.)

ÇALIŞMA ÇEŞİTLERİ
Öğrenci, belirlenen çalışma çeşitlerinden herhangi birini seçmeli ve seçimi doğrultusunda çalışmalıdır. Çalışmalarını, özgün bir Türkçe isimle adlandırarak, projesine isim vermelidir. İsim, içerikle ilgili olmalı ve ana dil bilincini yansıtmalıdır. (Örneğin; Sevi “Aşk”)

Afiş/Poster Çalışması: Poster, tam bir karton boyutunda hazırlanmalıdır. Görseller, özenle seçilmelidir. Yazılar, el yazısı ile yazılmalıdır. İçerik ögeleri, posterde uygun ve okunaklı biçimde, eksiksizce, yer almalıdır.
Gazete Çalışması: Gazete, A3 boyutunda ve en az sekiz, en çok on beş sayfa olmalıdır. İçeriğe dair tüm etkinlikler, özenle belirlenmeli ve gazete içerisine yerleştirilmelidir. Gazeteye yaratıcı bölümler eklenmeli ve gazete göze hitap edecek şekilde hazırlanmalıdır. (Röportaj, Oyun, Haber, Köşe yazısı vb.)

Kitapçık/Foto Haber Çalışması: Türkçe sözcüklere karşılık üretilen sözcüklerin, karikatür ve resimlerin, özlü sözlerin, aşağıdaki eylemlerin yer aldığı en az on beş, en çok kırk sayfadan oluşan cep kitap boyutunda kitapçık çalışması.

Ek Çalışma: İlan Çalışması: Öğrenci, yaratıcı ve ilgi çekici nitelikte, yapışkanlı (genellikle yerlere yapıştırılan) ilan hazırlamalıdır. İlan üzerinde, özellikle TAC’de yapılan Türkçe yanlışlarına değinilmeli ve bir görsel mutlaka kullanılmalıdır.

Ek Çalışma: Video/Drama Çalışması: Öğrenci, yaratıcı veilgi çekici nitelikte, röportaj ve tespitlerinde yer alan görsel ve yazıların kullanıldığı, en az iki-en çok beş dakikalık bir video çalışması hazırlamalıdır. Çalışma, kaliteli bir arka plan müziği ile desteklenmelidir. Öğrenci isterse, birkaç arkadaşı ile birlikte çalışmayı gerçekleştirebilir.

İÇERİK ÖGELERİ/YAPILACAK EYLEMLER
Tüm çalışmalarda aşağıdaki etkinlikler uygulanmalıdır:

Tabelaların fotoğraflarının çekilmesi ve İşyeri sahiplerine neden yabancı bir isim seçtiklerinin sorulması/Röportaj: Röportaj, karşılıklı konuşma şeklinde olmalı ve fotoğraflarla kanıtlanmalıdır. Röportaj en az beş karşılıklı konuşmadan oluşmalıdır. (On Cümle)  En az üç fotoğraf kullanılmalıdır.

Televizyon kanallarında yapılan Türkçe yanlışlarının tespiti: Bir ya da birden çok kanalda yer alan o haftaya ait programlar incelenmelidir. En az on sözcük, sözcük grubu, cümle hatası tespit edilmelidir. Kanal, program adı ve yayın tarihi verilerek, hata yapılan durum belirtilmeli ve gerekli düzeltmelerle yeniden yazılmalıdır. (Anlatım bozuklukları, yabancı sözcük kullanımı, özne-yüklem uyumsuzluğu, telaffuz problemleri vb.)

Gazete ve dergilerdeki yanlışların tespiti: Bir ya da birden çok gazetede/dergide yer alan o haftaya ait yazılar/haberler/köşe yazıları  incelenmelidir. En az on sözcük, sözcük grubu, cümle hatası tespit edilmelidir. Yazar, eser adı ve yayın tarihi verilerek, hata yapılan durum belirtilmelidir ve gerekli düzeltmelerle yeniden yazılmalıdır. (Anlatım bozuklukları, yabancı sözcük kullanımı, özne-yüklem uyumsuzluğu, telaffuz problemleri vb.)

Bilinçli Türkçe-Soru cevap çalışması: Okul içerisinde bir öğretmen ve öğrenci ile ayrı ayrı görüşülerek, bilinçli Türkçe kullanımı ile ilgili görüşleri alınmalıdır. Çalışma karşılıklı en az üç konuşmadan (Altı cümle) meydana gelmelidir. Şu gibi sorular yöneltilmelidir: Türkçe hakkında ne düşünüyorsunuz? Dili, bilinçli kullanıyor musunuz? Türkçe kullanımı hakkında ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz?

Karikatür ve resim çalışması: Öğrencinin kendi ürettiği an az bir karikatür/resim çalışma içinde kesinlikle yer almalıdır. Resimlerin kalitesinden çok, çaba ürünü olma niteliği önemli olacaktır. Bu nokta dışında, eserlerde konuyla ilgili en az beş adet görsel malzeme (farklı kaynaklardan elde edilen) bulunması gerekmektedir.

Çarpıcı Söz Çalışması: Beş yabancı kökenli sözcüğe öğrencinin ürettiği Türkçe karşılık. Her öğrenci en az iki adet Türkçe konulu çarpıcı söz üretecektir. Çalışmalar, okunaklı ve büyükçe bir yazı ile renkli A4 kağıdın dörtte birine yazılmalıdır ve ayrıca verilmelidir. (Çalışmalar, yapılan çalışma içinde yer almamalıdır) Sergilenecek olan “çarpıcı söz sepeti” içerisinde yer alacak çalışmalarda yer alan çarpıcı sözler, dönem boyunca sıklıkla kullanılacaktır.(Örneğin; “TAC Türkçe, Konuşalım Temiz Türkçe”)


PUANLANDIRMA ÖLÇEĞİ
Çalışmanın Yetkinliği (16 puan)
Dil Anlatım: 4 Puan
Anlatım akıcıdır ve öğrenci, yararlandığı kaynakları “kaynakça” kısmında belirtmiştir. 0 1 2
Anlatımda, Türkçe kurallarına kesinlikle uyulmuştur ve el yazısı kullanılmıştır. 0 1 2

Planlılık: 4 Puan
Çalışma, istenilen bölümleri içerecek şekilde –içeriği ile birlikte- ve özenle hazırlanmıştır. 0 1 2
Çalışma, bir çaba ürünü olduğunu göstermektedir. 0 1 2

Görsel Sunum: 4 Puan
Çalışmada bölümlerin düzeni ve dizilişi yerindedir. 0 1 2
Görsel malzemelerde yaratıcılık ve özgünlük ön plana çıkmaktadır. 0  1
Çalışma, görsel açıdan ilgi çekici ve doyurucudur. 0 1

Araştırma/Sorgulama/Sorumluluk Becerisi: 4 Puan
Araştırılan konular, yapılan röportajlar kalitelidir. 0 1 2
Öğrencinin, işini ciddiyet ve sorumlulukla yaptığı tespit edilmektedir. 0 1 2




Çalışmada istenilen altı bölümün(içerik ögesinin) yer alması (24 puan)
Tabelaların fotoğraflarının çekilmesi ve işyeri sahiplerine neden yabancı bir isim seçtiklerinin sorulması/Röportaj: 4 Puan
Röportaj, karşılıklı konuşma şeklinde olmalı ve fotoğraflarla kanıtlanmalıdır. 0 1
Röportaj en az beş karşılıklı konuşmadan oluşmalıdır. (On Cümle)  0 1 2
En az üç fotoğraf kullanılmalıdır. 0 1

Televizyon kanallarında yapılan Türkçe yanlışlarının tespiti: 4 Puan
Bir ya da birden çok kanalda yer alan o haftaya ait programlar incelenmelidir. 0 1
En az on sözcük, sözcük grubu, cümle hatası tespit edilmelidir. 0 1 2
Kanal, program adı ve yayın tarihi verilerek, hata yapılan durum belirtilmeli ve gerekli düzeltmelerle yeniden yazılmalıdır. (Anlatım bozuklukları, yabancı sözcük kullanımı, özne-yüklem uyumsuzluğu, telaffuz problemleri vb.) 0 1

Gazete ve dergilerdeki yanlışların tespiti: 4 Puan
Bir ya da birden çok gazetede/dergide yer alan o haftaya ait yazılar/haberler/köşe yazıları  incelenmelidir. 0 1
 En az on sözcük, sözcük grubu, cümle hatası tespit edilmelidir.  0 1 2
Yazar, eser adı ve yayın tarihi verilerek, hata yapılan durum belirtilmelidir ve gerekli düzeltmelerle yeniden yazılmalıdır. (Anlatım bozuklukları, yabancı sözcük kullanımı, özne-yüklem uyumsuzluğu, telaffuz problemleri vb.) 0 1

Bilinçli Türkçe-Soru cevap çalışması: 4 Puan
Okul içerisinde bir öğretmen ve öğrenci ile ayrı ayrı görüşülerek, bilinçli Türkçe kullanımı ile ilgili görüşleri alınmalıdır.Gerçekçi ve samimi bir dil kullanılmalıdır. 0 1 2
Çalışma karşılıklı en az üç konuşmadan (Altı cümle) meydana gelmelidir. Şu gibi sorular yöneltilmelidir: Türkçe hakkında ne düşünüyorsunuz? Dili, bilinçli kullanıyor musunuz? Türkçe kullanımı hakkında ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz? 0 1 2



Karikatür ve resim çalışması: 4 Puan
Öğrencinin kendi ürettiği an az bir karikatür/resim çalışma içinde kesinlikle yer almalıdır. Resimlerin kalitesinden çok, çaba ürünü olma niteliği önemli olacaktır. 0 1 2
Eserlerde konuyla ilgili en az beş adet görsel malzeme (farklı kaynaklardan elde edilen) bulunması gerekmektedir. Görseller, uygun biçimde çalışmaya yerleştirilmelidir. 0 1 2

Çarpıcı Söz Çalışması: 4 Puan
Beş yabancı kökenli sözcüğe her öğrenci kendi kişisel Türkçe karşılığını verecektir. Çalışma, A5 kağıda, tüm sözler alt alta gelecek şekilde düzenlenmelidir. 0 1
Beş yabancı kökenli sözcüğe karşılık üretilen Türkçe sözcüklerin, özgün ve gerçekçi olması gerekmektedir. 0 1
Her öğrenci en az iki adet Türkçe konulu çarpıcı söz üretecektir. Çalışmalar, okunaklı ve büyükçe bir yazı ile renkli A4 kâğıdın dörtte birine yazılmalıdır ve ayrıca verilmelidir. 0 1 2
(Çalışmalar, yapılan proje içinde yer almamalıdır)

NOT: Altı içerik ögesinden bir ögenin yapılmaması durumunda çalışmadan on (10) puan düşülür. İki ve üzeri eksikliklerde, çalışmadan puan kesinlikle alınamayacak ve bu konuda herhangi bir itirazda bulunulamayacaktır. Herhangi bir görselin/fotoğrafın (öğrencinin kendi çektiği ve bulduğu) olmaması durumunda çalışmadan ek olarak on beş (15) puan düşülecektir.)

TOPLAM:





Ders Öğretmeni
    Önder ŞİT

8 Şubat 2012 Çarşamba

Türk Edebiyatı Dersi 3 Nisan Teslim Tarihli Proje

ÖZEL TARSUS AMERİKAN KOLEJİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
2011-2012 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI -II. YARIYILI-
9. SINIF TÜRK EDEBİYATI DERSİ PROJESİ

ADIM ADIM TÜRK ŞİİRİ PROJESİ
-ESKİDEN GÜNÜMÜZE-
Projenin Veriliş Tarihi: 10.02.2012
Projenin Teslim Tarihi / Saati: 03.04.2012 / Saat: 15.00’e kadar.
Projenin Konusu: Türk Edebiyatının Dönemlerini İnceleyerek Seçilmiş Şiirler Üzerinden Dönemin Zihniyetini Belirleme
Aşağıdaki dönemlerden birer şiir üzerinde çalışılacak.
1. İslamiyet Öncesi Türk Şiiri (5,6. yy - 11. yy)
2. Divan Şiiri (13. yy - 19. yy)
3. Halk Şiiri (13. yy - 19. yy)
4. Tanzimat Dönemi Şiiri(19. yy - 20. yy)
5. Milli Edebiyat Dönemi Şiiri(19. yy - 20. yy)
6. Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası Şiiri(19. yy - 20. yy)
Projenin Amacı: Edebi metin analiz etme, yorumlama ve edebi metnin oluştuğu dönemin özelliklerini eser üzerinden tespit ederek eseri özümseme.
Projenin Kazanımları: Öğrenci, “edebi eser” in ne olduğunu, içinde hangi tarihsel ve sosyolojik ögeler barındırdığını, öğrenerek esere farklı bir bakış açısı geliştirmeyi öğrenir.
Projenin Beklentileri: Öğrencinin, özgün bir ürün hazırlaması beklenmektedir. Araştırma becerisi, yaratıcı düşünme, yorumlama becerisi gereken nitelikler arasında yer almaktadır. Öğrenci hazırlamış olduğu projede “zihniyet”i oluşturan tüm özellikleri edebi eserin dışında bir şey kullanmadan belirler.
Proje Hakkında Öneriler:
*Öğrenci, dönemlere ait eserleri incelemelidir.
*Ortaya çıkarılan proje ilgi çekici bir sunum şeklinde hazırlanabilir.
*Öğrenci sunum kısmı için özel olarak hazırlanmalıdır.
*Öğrencinin, metnin içerisinden bulduğu, dönemlere ait kültür ögelerini (önemli sosyal ve siyasal olayları, inançları, sanat anlayışını, bilimi...) incelemesi ve o kültür içerisinde tanımlanabilecek bir nesneyi -ögeyi sunumunda yansıtması beklenmektedir.
* Projenin belirtilen tarih ve saatten sonraki 24 saat içerisinde teslimi hâlinde 5(beş) puan düşülecektir. Bundan sonraki süreçte proje kabul edilmeyecek ve -0-(Sıfır) ile değerlendirilecektir.
Not: Öğrencinin hazırlamış olduğu ürün özgün ve yoruma dayalı bir çalışma olacaktır. Öğrenci bunun dışında hazırladığı projeden puan alamayacaktır
Sözlü Sunum: En az 3 dakika, en çok 5 dakika olacaktır.
DEĞERLENDİRME
A. Özgünlük: 15 puan /
B. Yorumlama: 15 puan /
C. Edebi Geleneklere Uygunluk: 10 puan /
D. Sunum: 10 puan /
Toplam:50 puan

A. ÖZGÜNLÜK
0-3 Projeye çok az özgünlük katılmıştır.
* Düşünceler büyük ölçüde örnek alınarak oluşturulmuş ve/veya ilgisizdir veya
* Proje, büyük ölçüde anlatım ve/veya içeriğinin tekrarlanmasından oluşmaktadır.
3-6 Projeye birazözgünlük katılmıştır.
* Düşünceler yer yer ilgisizdir.
* Sergilenen proje, büyük ölçüde bir kaynağa oturtulmamış genellemelerden veya yazının başka bir şekilde anlatımından oluşmaktadır.
6-9 Projede yeterli derecede özgünlük bulunmaktadır.
* İleri sürülen düşünceler genellikle yazıyla ilgilidir.
* Analiz yeterlidir ve ilgili örneklerle uygun bir şekilde ifade edilmiştir.
9-12 Projede iyi derecede özgünlük bulunmaktadır.
* Düşünceler açıkça yazıyla ilgilidir ve uygun bir kişisel yanıt geliştirilmiştir.
* Analiz genel olarak ayrıntılıdır ve ilgili örneklerle iyi bir şekilde ifade edilmiştir
12-15 Projede mükemmel bir şekilde özgün bir yaklaşım bulunmaktadır.
* İleri sürülen düşünceler ikna edicidir ve uygun, ince işlenmiş bir kişisel yanıt geliştirilmiştir.
* Analiz tutarlı bir şekilde ayrıntılıdır ve özenle seçilen örneklerle ikna edici bir şekilde ifade edilmiştir.


B. YORUMLAMA

• Metin hakkındaki düşünceler ne derecede ilgilidir?
• Öne sürülen düşünceler ne kadar iyi işlenmiştir?
• Ne ölçüde bir kişisel yanıt geliştirebilinmiştir?


0-3 Projede çok az yorum katılmıştır.
* Düşünceler büyük ölçüde önemsiz ve/veya ilgisizdir veya
* Yorum, büyük ölçüde anlatım ve/veya içeriğinin tekrarlanmasından oluşmaktadır.
3-6 Projeye biraz yorum katılmıştır.
* Düşünceler yer yer ilgisizdir.
* Yorum, büyük ölçüde bir kaynağa oturtulmamış genellemeler veya yazının başka bir şekilde anlatımından oluşmaktadır.
6-9 Projede yeterli derecede yorum bulunmaktadır.
* İleri sürülen düşünceler genellikle yazıyla ilgilidir.
* Analiz yeterlidir ve ilgili örneklerle uygun bir şekilde ifade edilmiştir.
9-12 Projede iyi derecede yorum bulunmaktadır.
* Düşünceler açıkça yazıyla ilgilidir ve uygun bir kişisel yanıt geliştirilmiştir.
* Analiz genel olarak ayrıntılıdır ve ilgili örneklerle iyi bir şekilde ifade edilmiştir
12-15 Projede mükemmel bir şekilde yorum bulunmaktadır.
* İleri sürülen düşünceler ikna edicidir ve uygun, ince işlenmiş bir kişisel yanıt geliştirilmiştir.
* Analiz tutarlı bir şekilde ayrıntılıdır ve özenle seçilen örneklerle ikna edici bir şekilde ifade edilmiştir.


C. EDEBİ GELENEKLERE UYGUNLUK
• Öğrenci işlenen esere ilişkin edebi geleneklerin kullanımını ne dereceye kadar tanımlayıp, değerlendirebiliyor?

Puan Seviye tanımlayıcıları
0 Cevap aşağıdaki tanımlayıcılar tarafından belirtilen standarda ulaşamıyor.
2 Neredeyse hiçbir edebi gelenek tanımlanmamış ve esere ilişkin herhangi bir geliştirme yok.
4 Edebi geleneklere dair örnekler kimi zaman doğru bir şekilde tanımlanmış, fakat esere ilişkin geliştirme çok az.
6 Edebi geleneklere dair örnekler çoğunlukla doğru bir şekilde tanımlanmış ve esere ilişkin geliştirme kısmı az olsa da gözle görülür şekilde.
8 Edebi geleneklere dair örnekler açık bir şekilde tanımlanmış ve esere ilişkin geliştirme çok etkili bir şekilde yapılmış.
10 Edebi geleneklere dair örnekler açık bir şekilde tanımlanmış ve esere ilişkin geliştirme kusursuz bir şekilde yapılmış.

D. SUNUM
SUNUM
Çok İyi - 10 puan- Türkçeyi tamamıyla doğru ve düzgün kullanır. Sorulara eksiksiz ve nitelikli cevaplar verir. Konuyu etkilİ bir şekilde sunar. Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekler. Sunuda akıcı bir dil kullanır ve beden dilinden tam olarak yararlanır. Verilen süre içerisinde sunuyu yapar. Sunu sırasında kendine güveni tamdır.
İyi - 8 puan- Türkçeyi çoğunlukla doğru ve düzgün kullanır. Soruların çoğuna cevap verir. Konuyu iyi bir şekilde sunar. Sunuda akıcı bir dil kullanır ve beden dilinden çoğunlukla yararlanır. Verilen süre içerisinde sunuyu yapar. Sunu sırasında kendine güveni genel olarak yerindedir.
Orta - 6 puan- Türkçeyi hemen hemen doğru kullanır. Soruların çok azına cevap verir. Konuyu vasat bir şekilde sunar. Sunuyu hedefe yönelik materyallerle birebir örtüştürmez. Sunuda çok az olarak, akıcı bir dil kullanır ve beden dilinden yararlanır. Verilen süre içerisinde sunuyu yapmakta güçlük çeker. Sunu sırasında kendine güveni çok azdır.
Geliştirilmeli - 0-4 puan- Türkçeyi doğru ve düzgün kullanmaz. Soruların hiçbirine cevap veremez. Konuyu yetersiz bir şekilde sunar. Sunuyu hedefe yönelik materyallerle desteklemez. Sunuda monoton bir dil kullanır ve beden dilinden yararlanmaz. Verilen süre içerisinde sunuyu yetiştiremez. Sunu sırasında kendine güveni yoktur.


Gülay DAMAR Muhsin BULUT Sermin YILMAZ
Bölüm Başkanı Ders Öğretmeni Ders Öğretmeni